Odpowiedzi

2009-12-07T15:23:29+01:00
Plan Wydarzeń:
1.Plany małżeńskie CZeśnika
2.Czuła scena Wacława i Klary
3. ,,Bitwa" o mur
4. Wacław jeńcem Papkina
5.Papkin przedstawia jeńca Cześnikowi
6. Papkin oświadcza sie Klarze
7. POdstolina przyjmuje oświadczyny Cześnika
8. Pisanie pozwu sądowego przez Rejenta
9. Wyzwanie Rejenta na pojedynek
10.Cześnik szykuje się na pojedynek
11. NIespodziewane małżeństwo
12.Wizyta Rejenta w domu
13. Zgoda.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T15:34:42+01:00
Ja miałam w tamtym roku "Świat przedstawiony w utworze":

-Stary, zrujnowany zamek podzielony między dwie rodziny; prowincja, wieś, gdzieś w galicji,
-czas: kilkanaście lat po konfederacji barskiej kobnec XVIII lub początek XIX wieku,
-bohaterowie: Cześnik-Maciej Raptusiewicz, Klara Raptusiewiczówna, Wacław Milczek, Podstolina - Hanna Czepiersińska, Dyndalski, Śmigalski, Perełka, muraeze.

Plan wydarzeń:
I. Małżeńskie plany Cześnika.
II. Przyjazd Papkina.
III. wysłanie Papkina w roli swata do Podstoliny.
IV. Zgoda Podstoliny na ślub z Raptusiewiczem.
V. Romantyczna rozmowa Klary z Wacławem.
VI. Bójka murarzy z ludźmi Cześnika o "mur"
VII. Wacław oddaje się w niewolę Papkina.
VIII. Papkin przyprowadza jeńca Cześnikowi
IX. Maciej Raptusiewicz wygania Wacława
X. Wacław przekupuje Papkina.
XI. Rozmowa Wacława i Klary o "zmiękczeniu" Cześnika
XII. Spotkanie Wacława z Podstoliną.
XIII. Papkin oświadcza się Klarze.
XIV. Podstolia godzi się na ślub z Czesnikiem.
XV. Czesnik wyzywa na pojedynek Rejenta, wysyłając do niego Papkina.
XVI. Rejent przygotowuje pozew przeciwko CZeśnikowi, nakładnaijąc murarzy do fałszywych zeznań
XVII. Rejent namawia Wacława do poślubienia Podstoliny.
XVIII. Zmiana planów małżeńskicg Podstoliny.
XIx. Wizyta Papkina u Rejenta (wezwanie na pojedynek z Cześnikiem)
XX. Papkin wyrzucony z domu Rejenta.
XXI. Przygotowanie CZeśnika do pojedynku.
XXII. Wieści o zdradzie Podstoliny
XXIII Paplkin martwi się o własne życie
XXIV Zemsta Cześnika (dyktuje tresc listu Dyndalskiemu)
XXV. Niespodziewany ślub Klary z Wacławem
XXVI Rejent w domu Cześnika
XXVII. Zgoda między sąsiadami (Rejent z Cześnikiem)
1 1 1