Odpowiedzi

2009-12-07T15:25:55+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T15:52:37+01:00
Od dołu
1.regiel dolny - lasy liściaste i mieszane
2.regiel górny - lasy gównie iglaste
3.piętro kosodrzewiny - małe drzewa iglaste
4.hale - łąki górskie
5.turnie - ostre, nagie szczyty, miejscami porośnięte mchem

przykłady roślin
1. np. jodły, świerki, buki, jarzębiny
2. np. świerki, sosny, czsami olchy
3. np. kosodrzewina, olcha zielona(olcha kosa)
4. np. różne gatunki traw, sasanka alpejska
5. np. mech płonnik, boimka dwurzędowa

P.S.
Liczę na najlepszą ;P!
1 5 1
2009-12-07T16:12:59+01:00
Pogórze-pola uprawne, kiedyś lasy liściaste
Regiel dolny-lasy mieszane: buki,wiązy, klony, świerki, jodły
Regiel górny-odporne na zimno świerki
Piętro kosodrzewiny-kosodrzewina
Piętro hal-trawy i krzewinki(borówki, czernica, brusznica)
Piętro turni-lepnica bezłodygowa, dzwonek alpejski, skalnice