Odpowiedzi

2009-12-07T15:36:25+01:00
A)
x+2y=-2 / *(-2)
2x-y=1

-2x-4y=4
2x-y=1
--------- +
-5y=5
y=-1

x-2=-2
x=0


B)
x+4y=-2 /*2
3x-8y-10

2x+8y=-4
3x-8y=10
5x=6
x=6/5 6/5+4y=-2 4y=-15/5 y=15/20


c) x - 2y = 3 /(-2)
-2x +y = 0

-2x+4y=-6
-2x+y=0
5y=-6
y=-6/5 -6/5-2y=3 -2y=21/5 y=-21/10

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T15:49:13+01:00
A)
x+2y=-2
{
2x-y=1

x=-2-2y
{
2(-2-2y)-y=1

x=-2-2y
{
-4-4y-y=1

x=-2-2y
{
-5y=5

x=-2-2y
{
y=-1

x=-2+2
{
y=-1

x=0
{
y=-1

b)
x+4y=-2
{
3x-8y=10

x=-2-4y
{
3(-2-4y)-8y=10

x=-2-4y
{
-6-8y-8y=10

x=-2-4y
{
-16y=16

x=-2-4y
{
y=-1

x=-2+4
{
y=-1

x=2
{
y=-1

c)
x-2y=3
{
-2x+y=0

x=3+2y
{
-2(3+2y)+y=0

x=3+2y
{
-6-4y+y=0

x=3+2y
{
-3y=6

x=3+2y
{
y=-2

x=3+2(-2)
{
y=-2

x=3-4
{
y=-2

x=-1
{
y=-2