Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T15:34:40+01:00
Rycerz Roland jest średniowiecznym wzorcem rycerskim.Dla niego najważniejsza była sława,której poświęcił życie niewinnych ludzi i nie zadął w róg. Umierając odwrócił głowę w stronę pogan (wrogów),aby im pokazać,że umiera jako zwycięzca. Umierając myślał o ojczyźnie,wygranych bitwach,modlił się do Boga. Jest przykładem rycerza średniowiecznego.
1 3 1
2009-12-07T15:36:48+01:00
Piesn o Rolandzie sredniopwieczny epost rycerski powstaly miedzy IX a XI w.n.e.Poczatkowo przekazywana historia droga ustna pozniej spisana.Roiland rycerz cesarza krola Frankow Karola Wielkiego.Roland byla to czlowiek ,ktory calym cialem i dusza walczyla za ojczyzne.