Przed południem lekarz przyjął x pacjentów, a po południu o 3 pacjentów mniej. tylko jeden pacjent nie otrzymał recepty na leki. Ilu pacjentów przyjął lekarz tego dnia, jeżeli rejestratorka wydrukowała 14 recept, po jednej dla każdego pacjenta? : )

2

Odpowiedzi

2009-12-07T15:30:26+01:00
15 dlatego ze jesli rejestratorka wystawiła 14 recept a z tresci zadania wynika ze tylko jeden pacjent nie dostal recepty to tych 14 z receptami+ 1 bez recepty daje 15.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T15:45:18+01:00
Po poludniu:x
potem;x-3
brak recepty:1 pacjent
wydrukowane recepty:14

rozwiazenie:jesli wydrukwane byly recepty dla 14 pacjentow,a 1 pacjent jej nieotrzymal to wychodzi na to ze
14+1=15



prosze