Matematyka z plusem 2 gimnazjum
11/85
a)Od podwojonej sumy liczby a i b odejmij ich różnicę
b)Od podwojonej różnicy liczby a i b odejmij ich sumę.
12/85
Oblicz średnia arytmetyczną czterech kolejnych liczb naturalnych, z których najmniejszą jest liczba:
a) n+70
b) n+2
PILNE z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T15:52:04+01:00
11
a)
2(a+b)-(a-b)=2a+2b-a+b=a+3b
b)2(a-b)-(a+b)=2a-2b-a-b=a-3b
12
a)(n+70+n+71+n+72+n+73):4=(4n+286):4=[4(n+71,5)]:4=n+71,5
b)(n+2+n+3+n+4+n+5):4=(4n+14)/4=[4(n+3,5)]/4=n+3,5 / oznacza kreske ułamkową
2 3 2
2009-12-07T15:54:07+01:00
11/85a) 2(a+b)-(a-b)=2a-2b-a+b=a+3b
11/85b) 2(a-b)-(a+b)=2a-2b-a-b=a-3b

12 nie potrafię niestety :> Pozdro