W trzech klasach jest 86 uczniów w klasie drugiej jest o dwuch uczniów więcej niż w klasie pierwszej.Liczba uczniów klasy trzeciej stanowi dwie trzecie(ułamek ale nie wiem jak napisac :))liczby uczniów klasy drugiej.Ilu uczniów jest w kazdej klasie ??

2

Odpowiedzi

2009-12-07T15:53:52+01:00
X - ilość uczniów w pierwszej klasie
x + 2 - ilość uczniów w drugiej klasie
2/3 (x + 2) - ilość uczniów w trzeciej klasie
x + x + 2 + 2/3(x + 2) = 86 - mnożymy całość przez 3
3x + 3x + 6 + 2x + 4 = 258
8x = 258 - 6 - 4
8x = 248
x = 31 - uczniowie pierwsza klasa
x + 2 = 31 + 2 = 33 - uczniowie druga klasa
86 - (31 + 33 ) = 86 - 64 = 22 - uczniowie trzecia klasa
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T15:53:33+01:00
X- liczba uczniów w pierwszej klasie.

x+(x+2)+ 2/3(x+2)=86
2 i 2/3x=86-1i 1/3-2
2i2/3x= 82 i 2/3 :2 i 2/3
x= 31- i klasa
x+2= 31+2=33 II klasa
2/3 x+2=2/3*33= 22 III klasa
razem 86

1 5 1