Odpowiedzi

2009-12-07T15:48:10+01:00
Kochany wystarczy w google.pl i masz wszystko ;)
7 1 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T15:49:31+01:00
Http://www.oeiizk.edu.pl/wczesno/ladziak/pliki/zasady.html
ta strona ci pomorze jest bardzo dobra są wymienione wszystkie zasady
2009-12-07T16:02:09+01:00
Zasady "rz":
Pisz "rz" kiedy:
-wymienia sie na r np.kura-kurze,pora-porze,orły-orzeł
-występuje po spółgłoskach p,b,t,g,k,d,j,w,ch np.przerwa,trzeba,grzyb
-występuje w zakończeniach arz i erz i nazwach zawodów

Zasady "ż":
-pisz kiedy wymienia sie na g,h,dz,s,z,ź,
-po literach l (lżej),ł (małżonek), n (inżynier), m (mżyć)
-w wyrazach z rz niewymiennym:jeżyna ryż
-piszemy niekiedy w zakończeniach aż np. reportaż,garaż,bandaż

Zasady "ó"
-wymienia sie na o,e,a
-kiedy końcówka jest ów ówka
-na początku takich wyrazów jak ósmy ów ówdzie ówczesny
-niewymienne w wyrazach córka góra
WYJĄTKI: SKUWKA ZASUWKA

reszta prosta i każdy sie domyśli myśle że zostane doceniona przynajmniej za to
1 5 1