Wybierzcie sobie ktore dacie rozwiazac nie oczekuje wszystkich rozwiazan:)
K
tóre spośród liczb -3,0,3,8 spełniaja równanie : 1+|x-4|=5?

Długosć prostokąta jest o 10cm wieksza od szerokosci a jego obwod wynosi 40cm.Oblicz pole tego prostokata.

2

Odpowiedzi

2009-12-07T15:52:18+01:00
Wybierzcie sobie ktore dacie rozwiazac nie oczekuje wszystkich rozwiazan:)
K
tóre spośród liczb -3,0,3,8 spełniaja równanie : 1+|x-4|=5?

Rozwiazanie to 8, poniewaz
1+(8-4)= 5


Długosć prostokąta jest o 10cm wieksza od szerokosci a jego obwod wynosi 40cm.Oblicz pole tego prostokata

dluzszy bok ma 15cm
krotszy bok ma 5cm

P=a*b
P= 15*5= 75cm^2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T15:54:39+01:00
1.

Liczby 8 i 4.

1+|8 - 4|= 5
1 + I 4 I = 5
1 + 4 = 5

1 + I 0 - 4 I = 5
1 + I - 4 I = 5
1 + 4 = 5

2.

x - szerokość prostokąta

x + 10 - długość prostokąta

2 x + 2 (x + 10) = 40 cm

4 x = 20 cm

x = 5 cm (krótszy bok)
x + 10 = 15 cm (dłuższy bok)

Pole = 5 cm * 15cm = 75 cm2

Pozdro))