Odpowiedzi

2009-12-07T16:05:09+01:00
Dane:
h = 80m
g = 10m/s²

Szukane:
t = ?

Wzór:
h = gt²/2
2h/g = t²
t = √2h/g [√m / m/s² = √s² = s]

Rozwiązanie:
t = √160/10
t = 4s

Odpowiedź:
Ciało będzie spadać z wieży 4 sekundy.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T16:06:16+01:00
Dane:
h = 80m
g (przyśpieszenie ziemskie)= 9,81m/s² ~ 10m/s²
g = a

Szukane:
ts = ?


h = at²/2
po przekształceniu:
t²=2h/g
t² = 2*80m / 9,81m/s² = 16,3098878695s²
t = √16,3098878695s²
t = 4,0385s ~4,04s

a dla wartości g zaokrąglonej 10m/s² (bo nie wiem, jaką przyjmujecie na lekcjach)
t² = 2*80m / 10m/s² = 16s²
t = √16s²
t = 4s
Czas spadania wynosi 4 sekundy (albo ok. 4,04s gdy przyjmiemy g = 9,81m/s²).
1 5 1