Odpowiedzi

2009-12-07T16:12:42+01:00
X - dłuższy bok
x - 40 % z x = x - 0,4 x - krótszy bok

Obwód:

2 x + 2 (x - 0,4 x) = 32 cm

2 x + 2 * 0,6 x = 32 cm

2 x + 1,2 x = 32 cm

3,2 x = 32 cm

x = 10 cm (dłuższy bok)
x - 0,4 x = 10 - 4 = 6 cm (krótszy bok)

Pozdro))
27 4 27
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T16:14:00+01:00
Obw=32cm
x-długosc dluzszego boku
0,6x-długosc krotszego boku (poniewaz jest 40%krotszy)

2x+2*0,6x=32
2x+1,2x=32
3,2x=32 /:3,2
x=10[cm]
0,6x=0,6*10=6[cm]

Długosci bokow tego deltoidu to 10cm i 6cm.
33 4 33