Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-07T16:15:52+01:00
Osiągnięcia starożytnych Greków :
-wydobycie surowców mineralnych ( kamień, m.in. marmur, srebro, rudy metali, glin) ;
- rzemioslo (tkaniny, naczynia, broń, ozdoby, łodzie i statki ) ;
- żegluga i handel
2009-12-07T16:18:24+01:00
Najsłynniejsze budowle starożytnej Grecji:
-znajdują się na Akropolu,są to:
-Panteon(świątynia Ateny)
-Eleehtejon (świątynia bogów)
-Propyleje (brama na Akropol)
-świątynia Artemidy w Efezie (artemizon)
grobowiec Mauzelosa w Halikarnasie (mozoleum)
Najsłynniejsi rzeźbiarze:
-Fidiasz;zasłynął z rzeźby Zeusa,Ateny,wyrzeźbił fryz na Panteonie
-ulubiony materiał to chryzelefantyna (kość słoniowa +złoto)
-Myron-poszukiwał ruchu oraz proporcji ciała. Jego najsłynniejsza rzeźba to Dyskobol
-Poliklet wyrzeźbił :"Niosący włócznie Doryforos"
-Rzeźba "Grupa Rakona" jest zamknięciem ruchu w rzeźbie Alessander,Polidol,Atenador są autorami tej rzeźby.
Najsłynniejsi filozofowie:
Tales z Miletu-uważany za pierwszego filozofa
Demokryt z Abdery-pierwszy przedstawiciel materializmu
Sofiści-ludzie,którzy poprzez rozmowę
,udowadniali,że ludzie przeczą samym sobą ich niewiedzę. Brali za to pieniądze.
2 5 2
2009-12-07T16:58:14+01:00
Starożytni Grecy nie tylko dokonali wielu odkryć naukowych , ale też wymyślili wiele różnych rozwiązań na których się wzorujemy i wykorzystujemy do dnia dzisiejszego.
PISMO- Grecy pierwsi używali alfabetu złożonego z 24 liter.
ARCHITEKTURA- budowniczowie Greccy wznosili budowle , które służą obecnie za wzór architektom i budowniczym. Charakterystycznym elementem tych budowli są kolumny.
TEATR- aktorami byli mężczyźni , odbywał się na wolnym powietrzu. Sztuki napisane w starożytności grywane są do dnia dzisiejszego.
IGRZYSKA OLIMPIJSKIE-podobnie jak w starożytnej Grecji, odbywają się co 4 lata. Znicz olimpijski-symbol igrzysk-zapalany w greckiej Olimpii.
DEMOKRACJA-obywatele biorą udział w zgromadzeniach państwowych i decydują o losach kraju.
RZEŹBA-dzieła wybitnych rzeźbiarzy są do dzisiaj wzorem do naśladowania.
2 5 2