Odpowiedzi

2009-12-07T16:13:10+01:00
Liście zwracają swe blaszki liściowe ku żródłu światła.
Aparaty szpatkowe umożliwają wymiane gazową i asymilację
Asymilacja-fotosynteza.
1 5 1
2009-12-07T16:13:47+01:00
*blaszka liściowa jest spłaszczona dzięki czemu ma dużą powierzchnię asymilacji
*skórka liścia jest przezroczysta i nie hamuje dostępu
światła do mezofilu
*duże przestwory międzykomórkowe ułatwiają transport wody i magazynują dwutlenek węgla
*aparaty szparkowe dostarczają CO2 i usuwają tlen
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T16:16:03+01:00
Posiadają:
aparaty szparkowe- znajdują się na dolnej stronie liścia , umożliwiają przepływ substancji
wiązki przewodzące- służą do transportu wody i glukozy
chloroplasty- zielony barwnik
1 5 1