1. oblicz pola prostokątów o wymiarach:
a) 100m x 100cm
b) 0,5dm x 50cm

2. slynny obraz Jana Matejki "bitwa pod grunwaldem" ma wymiary 426cm x 987cm. Jaką powierzchnię ma ten obraz w metrach kwadratowych? Wynik zaokrąglij do jedności.
PROSZE TO WZNE..!!
dziekuje z gory :)

2

Odpowiedzi

2009-12-07T16:21:42+01:00
1.a) 100*100=10000cm²
b)0,5dm*50cm=50cm*50cm=2500cm²

2.426cm*987cm=420462cm²=420,462m²≈421m²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T16:23:56+01:00
1.a) P=a×b=100mx100cm=100mx1m=100m²
b) P=axb=0,5dmx50cm=5cmx50cm=250cm²
2 P=axb=426cmx987cm=4,26mx9,87m=42,0462m²≈42m²


x - razy
Ps; to zadanie robilismy z pania na lekcji więc są na pewno dobre