1.Podaj wzory związków:
tlenek siarki(IV)
tlenek chloru(VII)
tlenek wapnia
tlenek azotu (V)
tlenek chloru(I)
tlenek glinu
2.
Podaj nazwy związków
K2O ,N2O5 ,Cr2O3 ,FeO
N2O ,I2O5 ,MgO

Ważne ! Cyfry są jako małe liczby.. Czyli wartości czy coś..

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T16:27:56+01:00
1.

tlenek siarki(IV)
SO2

tlenek chloru(VII)
Cl2O7

tlenek wapnia
CaO

tlenek azotu (V)
N2O5

tlenek chloru(I)
Cl2O

tlenek glinu
Al2O3


2.

K2O
tlenek potasu

N2O5
tlenek azotu (V)

Cr2O3
tlenek chromu (III)

FeO
tlenek żelaza (II)

N2O
tlenek azotu (I)

I2O5
tlenek jodu (V)

MgO
tlenek magnezu

Pozdro))
2009-12-07T16:30:59+01:00
Tlenek siarki(IV) - SO2
tlenek chloru(VII) - Cl2O7
tlenek wapnia - CaO
tlenek azotu (V) - N2O5
tlenek chloru(I) - Cl2O
tlenek glinu - Al2O3

K2O - tlenek potasu
N2O5 - tlenek azotu (V)
Cr2O3 - tlenek chromu (III)
FeO - tlenek żelaza (II)
N2O - tlenek azotu (I)
I2O5 - tlenek jodu (V)
MgO - tlenek magnezu
  • dama
  • Początkujący
2009-12-07T16:37:33+01:00
SO2
Cl2O7
CaO
N2O5
Cl20
Al2O3

Zadanie 2
tlenek potasu
tlenek azotu (v)
tlenek chromu (III)
tlenek zelaza (II)
tlenek azotu (I)
tlenek jodu (V)
tlenek magnezu