Na podstawie skrajnych przylądków Azji przylądek Czeluskim 77o 44' N, przylądek Piai 1o 16' N, Przylądek BaBa 26o 03' E, Przylądek Dieżniewa 169o 40' W, oblicz rozciągłość południkową Azji i zamień ją na km!

pamiętając, że 1o = 111,1 km a 1'= 1825 m ;P

o = stopnie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-07T16:33:04+01:00
Aby obliczyć rozciągłość południkową bierzemy pod uwagę te dwa przylądki:
przylądek Czeluskim 77° 44' N, przylądek Piai 1° 16' N
Obliczamy odejmując mniejszy południk od większego
77°44' - 1°16' = 76°28'
1° - 111,1 km
76° - x km
x = 76° * 111,1km : 1° = 8443,6km

1' - 1825 m = 1,825km
28' - y km
y = 1,825 * 28' : 1' = 51,1 km

x+y = rozciągłąść w km
8443,6 + 51,1 = 8494,7km
4 4 4
2009-12-07T16:43:04+01:00
P. Czeluski 77° 44' N

p. Piai 1° 16' N

77°44' - 1°16' = 76°28'
76° - ?
76° * 111,1 = 8443,6km

28' - ?
1825m-1,825km

1,825 * 28' = 51,1 km

8443,6 + 51,1 = 8494,7km


ODP Rozciągłość południkowa Azji wynosi 8494,7km



NIE ZAPOMNIJ WYBRAĆ NAJ!!
3 3 3