1. Lodołomaż o masie 100 ton płynąc z prędkością 72 km na h. uderza nieruchomo górą lodową i zaczyna pchać z prędkością 5 km na h. Oblicz masę góry lodowej.

2. Pocisk o masie 50 g uderzył w metalową puszkę o masie 400 g i nadał jej prędokośc 20 m na s. Z jaką prędkoscia poruszał się pocisk.

2

Odpowiedzi

2009-12-07T16:44:48+01:00
1.
m₁=100t=100000kg
v₁=72km/h
v₂=5km/h
m₂=?
p₁=m₁*V₁
p₂=m₂*V₂
p₁=p₂
m₁*V₁=m₂*V₂ \ :V₂
m2= (m₁*V₁):V₂
m₂=(100000kg*72km/h):5km/h
m₂=1440000kg

2. Pocisk o masie 50 g uderzył w metalową puszkę o masie 400 g i nadał jej prędokośc 20 m na s. Z jaką prędkoscia poruszał się pocisk.
m1=50g
m2=400g
V2=20m/s
V1=?
m₁*V₁=m₂*V₂
przekształcamy
V₁=(m₂*V₂):m1
V₁=(400g*20m/s):50g
V₁=160m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T16:50:55+01:00
Zadanie 1
Dane : Szukane ; Wzór ;
m1 = 100 t = 100000kg m 2 - ? m2 = m1* v1 / v2
V1 -72km/h
v2 - 5km/h
Rozwiązanie :
m 2 - 1440000 kg

Zadanie 2
Dane : Szukane : Wzór ;
m 1- 5o g - 0.05kg V2 v2 = m1* V1 /m2
m2 - 400 g =0, 4 kg
V 1 - 20 m /s = 72 km / h
Rozwiązanie :
V2 = 9 km / h



Ktoś kto szybciej napisał ode mnie ma źle . Trzeba wszystko ZAWSZE sprowadzać do jednostek SI . Tak mnie uczono .