Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T16:42:07+01:00
2000-100%
x-5%
2000*5/100=100
2000+100=2100[zł]

2000-100%
x-19%
2000*19/100=380

2100-100%
x-19%
2100*19/100=399

399-380=19[zł]
Odp. Zapłacił o 19 zł więcej
1 5 1
2009-12-07T16:44:46+01:00
Zarobki p. Tomasza- 105% z 2000= 105/100 × 2000 =2100
podatek p. Tomasza- 19% z 2100= 19/100 × 2100 =399zł
podatek p. Agnieszki- 19% z 2000= 19/100 × 2000 =380zł
O ile większy podatek zapłacił p. Tomasz? 399-380=19zł
Odp: Pan Tomasz zaplacił o 19zł więcej podatku.