Odpowiedzi

2009-12-07T16:48:48+01:00
(2,8 - 1,9) : 3¾
_________________________ =
[3⅙ - (-1,25)] • 2,4 - 5,8

Obliczam licznik
(2,8 - 1,9) : 3¾ = 0,9 : 15/4 = (9/10)*(4/15)=6/25

Obliczam mianownik
[3⅙ - (-1,25)] • 2,4 - 5,8 = [17/6 - (-5/4 ]*(12/5) - 29/5=
= [17/6 +5/4] *12/5 -29/5 =
= [ 34/12 + 15/12]*12/5 -29/5=
= (49/12)*(12/5) -29/5=
= (49/5) -(29/5)= 20/5= 4

Ułamek
6/25 : 4 = 6/25* 1/4 =3/50
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T16:52:50+01:00
(2,8-1,9) : 3 ¾ 0,9 : 15/4
-----------------------------=---------------------------------- =
[ 3⅙ - (-1,25)] * 2,4 -5,8 [ 19/6 + 5/4] * 24/10 - 5,8

9/10 * 4/15(poskracaj przez 2 i 3) 6/25
=----------------------------------------- = ----------------------------------=
[ 114/24 + 30/24] * 24/10 - 5,8 144/24 * 24/10(poskracaj) -5,8

6/25
=-------------= 6/25 : 8,6 = 6/25 * 10/86(poskracaj) = 6/215
14,4-5,8


/- jako ułamek