Pan Jan wpłacił 1200 zł do banku FORTUNA, w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 8% w stosunku rocznym. Ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich Panu Jannowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 20%? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T16:47:43+01:00
8%*1200= 0,08*1200= 96zł - wysokość odsetek po roku
80%*96= 0,8*96= 76,80zł -tyle zostanie dla Pana Jana p odliczeniu podatku
2 3 2
2009-12-07T16:49:49+01:00
1200x8x1/100=9600/100=96
96x80%=76.8
Zostanie mu 76.8 zł
2 3 2