Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T16:57:24+01:00
Luteranizm- odłam chrześcijan, religia została utworzona przez Marcina Lutra, który zaprotestował przeciwko sprzedawaniu odpustów i gromadzeniu bogactw przez duchownych.

kalwinizm - religię utworzył Jan Kalwin, który uważał, że bogactwo jest darem Bożym. Zakazał on wiernym zabaw, tańców, głośnego mówienia i wykonywania gwałtownych gestów itp.

anglikanizm - religię utworzył Henryk VIII - król Anglii, który zerwał z Kościołem katolickim, ponieważ papież nie zgodził się na kolejny jego rozwód. Od tej chwili ogłosił się głową kościoła anglikańskiego.

Wszystkie te religie nazywamy protestanckimi.
15 4 15
2009-12-07T20:04:47+01:00
Anglikanizm - odłam chrześcijaństwa, powstały w Anglii w XVI wieku, za czasów Henryka VIII. Zgarnął on dobra kościelne, zniósł celibat. Zachowął jednak kult świętych i niektóre obrzędy.

Luteranizm - jeden z nurtów protestantyzmu zapoczątkowany przez Marcina Lutra w 1517 roku. Zniesiono celibat, wprowadzono spowiedź indywiualną, zniesiono częśc sakramentów.

Kalwinizm - jedno z wyznań protestanckich, zapoczatkowane przez Jana Kalwina. Religia ta głosi odrzucenie wolnej woli człowieka, niezależność od państwa, odrzucenie częsci sakramentów, kult Bilbii (głownie Ewangelii).

Podstawową różnicą między tymi relgiami, a katolicyzmem jest to, że są to wyznania protestanckie. Zniesiono część sakramentów z 7 uznawanych przez Kościół katolicki.

8 4 8