Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:02:33+01:00
1l=1dm sześcienny

40cm=4dm

50cm=5dm

x=wysokość

4razy5razyx=50l

20x=50l

x=50/20

x=2,5dm=25cm

odp: jeśli za krawędzie podstawy przyjmiemy 40cm i 50cm to wodę należy wlać na wysokość 25cm.

ps.
jeśli za krawędzie podstawy przyjmiesz np. 50cm i 60cm to wynik będzie inny
1 1 1
2009-12-07T17:03:05+01:00
A - długość = 60 cm
b - szerokość = 50 cm
h - wysokość = 40 cm
Pp - pole podstawy = 60 razy 50 = 2400 cm² =30 dcm²
V - objętość wlanej wody = 50l = 50 dcm³
V/Pp = 50 /30 = 1,67 dcm = 16,7 cm
1 5 1