Jeżeli od kwadratu pewnej liczby odejmniemy kwadrat różnicy tej liczby i liczby 6,to otrzymamy - 120.Znajdz tę liczbę.
(ułuż do tego równanie, z którego wyszła ta liczba)
*w odpowiedziach pisało że to liczba " 7 " prosze tylko o równanie"

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:00:10+01:00
Witam!

x²- (x-6)² = -120
x² - (x²-12x+36) = -120
x² - x²+ 12x - 36 = -120
12x = -120+36
x = -7

więc mi wygląda na to, że w odpowiedziach jest błąd.
  • lin
  • Rozwiązujący
2009-12-07T17:07:31+01:00
X2 - (x-6)2 = 120
x2 -( x2 - 12x + 36) = 120
x2 - x2 + 12x - 36 + 120
12x=84
x= 84\12
x= 7
proste:)
x2 tzn x do kwadratu:)