Odpowiedzi

2009-12-07T16:58:50+01:00
Sewerowie - dynastia w cesarstwie rzymskim panująca w latach 193 - 235.

Do dynastii tej należeli:

* Septymiusz Sewer
* Karakalla
* Geta
* Heliogabal
* Aleksander Sewer.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:01:01+01:00
Dynastia ta panowała od roku 193 n.e. do 235 n.e. Jej założycielem jest Septymiusz Sewer.

W wyniku zamordowania Kommudusa, ostatniego z rodu Antoninów, który nie mianował swego następcy, tron stanął otworem dla pierwszego, który siłą zdobędzie Rzym. Tą postacią był Septymiusz Sewer, który pokonał pozostałych pretendentów i poprzez fikcyjną adopcję, "będąc synem" Marka Aureliusza, starał się kontynuować starą dynastię. Sewer jest jednak uważany za ojca nowej dynastii - Sewerów (Syryjskiej).

Do Dynastii należeli"

SEPTYMIUSZ SEWER...... GETA...........KARAKALLA.........MAKRYNUS,..............HELIOGABAL.............ALEKSANDER SEWER

----------------
POzdruFFka ;*******
2009-12-07T17:00:30+01:00
Dynastia Sewerów (193-235)

SEPTYMIUSZ SEWER, Lucius Septimius Severus (146 - 211 n.e.)
GETA, Lucius Publius Septimius Antoninus Geta (189 - 212 n.e.)
KARAKALLA, Marcus Aurelius Antoninus Bassianus (188 - 217 n.e.)
MAKRYNUS, Marcus Opellius Macrinus (165 - 218 n.e.)
HELIOGABAL, Marcus Aurelius Antoninus (204 - 222 n.e.)
ALEKSANDER SEWER, Alexianus Bassianus (208 - 235 n.e.)

Takie proste pytania i zadania??
Może coś trudniejszego??