1.
Jeden cal ma 2,54 cm, a jedna stopa to 12 cali. Ile cm kwadratowych ma cal kwadratowy, a ile stopa kwadratowa???
2.
Jedna mila to 1760 jardów. Jeden akr to 4840 jardów kwadratowych. Jedna mila kwadratowa - ile to jardów kwadratowych, a ile akrów???

Proszę o odp. jeszcze na dzisiaj...
Wiem że w 1 zad ma wyjść: cal² = 6,45 cm² ( w przybliżeniu), a stopa² = 929 cm² (w przybliżeniu)

A w 2 zad. powinno wyjść: 3097600 jardów²; 640 akrów

;]
proszę bardzo o obliczenia
;*

2

Odpowiedzi

2009-12-07T17:01:10+01:00
1.
1 cal - 2,54cm
(1 cal)² - (2,54cm)² = 6,4516cm² = 6,45cm²

1 stopa = 12 cali = 12 * 2,54cm = 30,48cm
(1 stopa)² = 929,0304 cm² = 929cm²

2.
1 mila = 1760 jardów
1 akr = 4840 jardów kwadratowych
(1 mila)² = (1760 jardów)² = 3097600 jardów kwadratowych = 3097600 : 4840 = 640 akrów
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:09:50+01:00
1 cal=2,54cm 1 stopa=12cali=12*2,54cm=30,48cm
1 cal² = 2,54cm*2,54cm=6,4516cm²=6,45cm²(w przybliżeniu)
1 stopa² = 30,48cm*30,48cm=929,0304cm²=929cm²(w przybliżeniu)

1 mila=1760 jardów 1 akr=4840 jardów²
1760jardów*1760jardów=3097600jardów²
3097600/4840=640[akrów]
16 4 16