Odpowiedzi

2009-12-07T17:02:37+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • DeeR
  • Rozwiązujący
2009-12-07T17:02:10+01:00
CaO
wapn wazy 40, tlen 16 wiec w sumie waza 56
ukladamy proporcje
56-100%
40-x%
x=40*100/56 = 71,43%
2009-12-07T17:07:04+01:00
CaO
Mcz CaO= 40,08 + 16= 56,08
z mas atomowych pierwiastków tworzących związek obliczamy masę cząsteczkową, następnie masę atomową wapnia dzielimy przez masę cząsteczkową związku i mnożymy przez 100% i otrzymujemy procentową zawartość wapnia w cząsteczce tlenku wapnia.

%Ca= 40,08/56,08 * 100%= 71,46%