Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:02:02+01:00
Oznaczamy za x kąt między ramionami.
wiemy też ze w trójkącie równoramiennym kąty przy podstawie są równy
wiemy, że suma miar kątów w trójkącie to 180 stopni
a więc:
x - miara kąta pomiędzy ramionami
4x- miara kąta przy podstawie

x+4x+4x =180
9x=180
x=20
1 5 1
2009-12-07T17:03:19+01:00
Miary kątów tego trójkąta: przy podstawie po 80 stopni między ramionami 20 stopni