Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:08:45+01:00
Następstwa ruchu obrotowego Ziemi :
-występowanie dni i nocy
-rachub a czasu
-spłaszczenie ziemi przy biegunach
-pozorna wędrówka Słońca i gwiazd po sklepieniu niebieskim
-siła Coriolisa
2009-12-07T17:11:40+01:00
1.zjawiska dnia i nocy
2. siła cariolisa
3.spłaszczenie ziemi przy biegunach
2009-12-07T19:26:49+01:00
Następstwa ruchu obrotowego:
- różnica czasu słonecznego w miejscach położonych na różnych długościach geogr.
- pozorna wędrówka słońca i całej sfery niebieskiej za wschodu na zachód
- występowanie dnia i nocy
- spłaszczenie Ziemi przy biegunach