Mam do rozwiązania 2 zadania , jak ktoś by umiał to by było fajnie
1. Dwaj chłopcy wyjeżdżają jednocześnie, naprzeciwko siebie z dwóch różnych miejscowości odległych o 24 km , pierwszy z prędkością o 4km/h większą niż drugi. Z jaką prędkością jechał każdy z chłopców jeżeli spotkali się po 20 minutach.
2. Za 16 lat ojciec będzie 2 razy starszy od syna. Ile lat ma teraz każdy z nich, jeżeli 4 lata temu ojciec był 6 razy starszy od syna.
Chodzi mi o rozpisanie tego zadania bo wynik znam.

2

Odpowiedzi

2009-12-07T17:21:52+01:00
2.
x- wiek syna
y -wiek ojca

Układ równań:

(x+16)*2 = y+16
(x-4)*6= y-4

2x+16=y
6x-24=2x+16-4

2x+16=y
4x=36

2x+16=y
x=9

18+16=y
x=9

x=9
y=34
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:25:26+01:00
2.

2(x+16)=y+16
6(x-4) =y-4

2x+32=y+16
6x-24=y-4

2x-y=-16 /*(-1)
6x-y=20

-2x+y=16
6x-y=20

4x=36
x=9

2x-y=-16 -y=-16-18 -y=-34
y=34


x=9
y=34