Odpowiedzi

2009-12-07T17:25:50+01:00
Z ó gdy sie wymienia na o e a w zakonczeniach ów ówka ówna ale sa wyjatki
na poczatku niektorych wyrazow ósemka ósmy ów ówczesny ówdzie

z u w zakonczeniach rzeczownikow unek ura itp. w czasownikach na uj uje ujacy itp. prawie zawsze na poczatku wyrazu zawsze na koncu wyrazu

z rz wymiana na r w zakonczeniach rzeczownikow rodzaju meskiego np piekasz talerz ale sa tez wyjatki po literach p b k g t d ch j w sa wyjatki

z ż wymiana dz g z ż s h w zakonczeniach rzeczownokow rodzaju zesnkiego na aż eż po literach l ł n r na poczatku wyrazow w sylabach żą żożuży

z ch wymiana na sz w zakonczeniach ach ech och uch po liteze s

z h wymiana na g z ż po liteze z

I TAM COS JESZCZE
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:29:08+01:00
(ó)
1.Ó piszemy, gdy wymienia się w innych formach tego samego wyrazu lub w innych wyrazach na: o, e, a np.: stół - stoły
2.Ó piszemy w wyrazach zakończonych na: - ów, ówka,ówna.
3.Ó piszemy na początku wyrazów: ósemka, ósmy, ów, ówczesny, ówcześnie,ówdzie.
4.Ó niewymienne np.wybór
5. Na początku w sylabie

(u)
1. prawie zawsze na początku wyrazów, np ubiór
2. w zakończeniach rzeczowników
3. zawsze na końcu wyrazów, np.: tabu
4. zawsze na początku wyrazów rozpoczynających się na:
fu,hu,tu,zu

(rz)
1.Rz piszemy, gdy w wyrazach wymienia się na r, np.rowerzysta - rower,
2.Rz piszemy po spółgłoskach: b, p, d, t, g, k, ch, j, w.
3.Rz piszemy w zakończeniach wyrazów:
arz ,erz ,mierz ,mistrz
4.Ż piszemy po literach: l, ł, r, n,

(ż)
Ż piszemy, gdy:

1. Gdy wymienia się na g, z, ź, s, dz, d, h.
2. występuje po l, ł, n, r
3. wystepuje przed l, ł, n, r, w
4. wystepuje w zakonczeniu - aż
w zakonczeniach - yż, - iż, - ąż, - ęż,żka, - żca, - żnica

(ch)
1.Ch piszemy, gdy wymienia sz
2..Ch piszemy na końcu wyrazów, np.: na drogach
3..H piszemy, gdy wymienia sie na g, ż, z, dz
4..Ch piszemy po literze s np.: schab

(h)

1.h piszemy gdy wymienia się na g, ż, z, ź, dz:
2.h piszemy w wyrazach:
hipoteza, heroizm, hipika, historia, handel, herbata, hańba,
3.h piszemy w wyrazach rozpoczynających się od hiper- hipo.


Pozdrawiam :) :**











22 4 22