2 zadania z matematyki: Daje 50 pk!!!

1. Oblicz pole prostokąta, w którym przekątna długości 12 cm nachylona jest do drugiego z boków pod kątem 60 stopni*.

2. Oblicz pole rombu o boku długości 6 cm, jeżeli miara kąta ostrego w tym rombie wynosi 45 stopni*.

Prosze o rozwiązanie chociaż jednego. To z "działu wykorzystanie związków miarowych w trójkątach"

2

Odpowiedzi

2009-12-07T17:20:47+01:00
2. P = a h
h = a sin 45
h = 6 * sin 45 = w przyblizeniu 4
P = 6*4 = 24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:24:34+01:00
Zad.1
12=a√3
P=½a *a
a=12/√3
P= ½ * 12/√3 * 12/√3 = 12*12/9 = 16 cm²

zad.2
P = a * h
h = a sin 45
h = 6 * sin 45 = 4 (około)
P = 6 * 4 = 24 cm²