Witam, a wiec mam 4 zadania z majcy z ukladow rownan, ktorych nie moge zrobic, a wiec:

3x=12
klamerka
x-y=1

to jest 1 zadanie

2

5y = 2
klamerka
x + 5y = -17

3

4y - x = 6
klamerka
17y = 0

4

a = b
klamerka
2a + b = 9

Bardzo prosze o pomoc, pkt za rozwiazanie 50.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:21:00+01:00
1 3X=12 = 12;3-4 X=4-3= 1
2 -17 - 5Y -12
3 6-4=3-5[8-[= 2
4 9-2-7B =1C = 9
2009-12-07T17:23:18+01:00
3x=12
x-y=1

x=4
4-y=1

x=4
-y=1-4

-y=-3
y=3
odp x=4
y=3
2)
5y=2
x+5y=-17

y=2/5
x+5*2/5=-17
x=-17-2
x=-19
odp x=-19
y=2/5
3)
4y-x=6
17y=0

4y-x=6
y=0
4*0-x=6
-x=6
x=-6
odp x=-6
y=0
4)
a=b
2a+b=9

2b+b=9
3b=9
b=3
a=b
3=3
odp a=3
b=3
2009-12-07T17:28:16+01:00
1. 3x=12
x-y=1

3x=12
x=1+y

3(1+y)=12
x=1+y

3+3y=12
x=1+y

3y=12-3
x=1+y

y=3
x=1+3=4
2.
5y=2 /razy (-1)
x+5y=-17

-5y=-2
x+5y=-17
____________+
x=-19

-19+5y=-17
5y=-17+19
5y=2
y=2/5