Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:19:37+01:00
Przebieg olimpiady:

I dzień:
Rozpoczynał się uroczystą procesją ku czci Zeusa. Była ona połączona ze złożeniem przez zawodników uroczystej przysięgi. Odbywało się kwalifikowanie zawodników.

II dzień:
zawody chłopców (17-20 lat). Startowali oni w trzech dyscyplinach: *biegi, zawodnicy biegali nago i boso. Startowali z postawy stojącej, po usłyszeniu komendy lub sygnał trąbki. *zapasy - było dozwolone podcinanie nóg rywalowi i chwytanie poniżej pasa, zawodnik trzykrotnie powalony przegrywał. *boks-ciosy można było zadawać tylko w ramiona i głowę.

III dzień:
zawody mężczyzn: biegi, zapasy, walka na pięści, pankration (połączenie zapasów z walką na pięści)

IV dzień:
*wyścigi konne w hippodromie.
*pięciobój :
1) biegi
2)skok w dal
3)rzut dyskiem
4)rzut oszczepem
5)zapasy
*biegi hipolitów (ciężkozbrojnych piechurów)

V dzień:
Przypadał na pełnie księżyca i był dniem zwycięzców. Byli oni obdarowywani wieńcami oraz składali ofiary dziękczynne.

Znaczenie igrzysk:
Przyczyniły się, do rozwoju greckiej kultury ku czci zwycięzców komponowano pieśni,pisano wiersze.
(Chce naj:))
1 5 1
2009-12-07T17:21:09+01:00
1 dzień

Wszyscy zawodnicy uczestniczyli w obrzędach ku czci Zeusa i przysięgali wraz z ojcem i swymi braćmi i siostrami, że będą walczyć uczciwie. Każdy składał przysięgę, że nie dopuści się żadnego oszustwa na zawodach, co potwierdzali drugą przysięgą, w której mówili, że ściśle przykładali się do ćwiczeń przez poprzednie 10 miesięcy. Zaprzysięgani byli również sędziowie

2 dzień

Rano rozgrywane były wyścigi rydwanów na hipodromie, natomiast po południu rozgrywany był pentatlon czyli pięciobój składający się z następujących konkurencji: bieg, skok w dal, rzut dyskiem i oszczepem oraz zapasy

3 dzień

O poranku ponownie składano ofiary Zeusowi, natomiast popołudniu odbywały się biegi chłopców

4 dzień

W tym dniu rozgrywane były zawody, w których celem było wykazanie się odwagą i wytrwałością - zapasy, boks, pankration, wyścigi w pełnym uzbrojeniu

5 dzień

Rozdanie nagród i zakończenie igrzysk olimpijskich.
1 5 1