Witam!
Zadania z matematyki (są proste). To podstawówka.
Zadania mojej siostry.
Przyznam otwarcie ,że NIC z tego nie pamiętam :-/...

A) Czy ostrosłup może mieć 9 krawędzi?
B)Czy ostrosłup może mieć 100 krawędzi?
C)Czy ostrosłup może mieć 9 ścian ?
D)Czy ostrosłup może mieć 100 ścian?

Rodzaj ostrosłupa:

trójkątny
-liczba wszystkich ścian
-liczba wszystkich krawędzi

czworokątny
-liczba wszystkich ścian
-liczba wszystkich krawędzi

pięciokątny
-liczba wszystkich ścian
-liczba wszystkich krawędzi

------
-liczba wszystkich ścian
-liczba wszystkich krawędzi 16

trzydziestokątny
-liczba wszystkich ścian
-liczba wszystkich krawędzi

------
-liczba wszystkich ścian 101
-liczba wszystkich krawędzi


Wszystkim serdecznie dziękuję za poświęcenie czasu i za chęci :-).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:22:22+01:00
A) Czy ostrosłup może mieć 9 krawędzi? nie
B)Czy ostrosłup może mieć 100 krawędzi? tak
C)Czy ostrosłup może mieć 9 ścian ? tak
D)Czy ostrosłup może mieć 100 ścian? tak

Rodzaj ostrosłupa:

trójkątny
-liczba wszystkich ścian 4
-liczba wszystkich krawędzi 6

czworokątny
-liczba wszystkich ścian 5
-liczba wszystkich krawędzi 8

pięciokątny
-liczba wszystkich ścian 6
-liczba wszystkich krawędzi 10

osmiokątny
-liczba wszystkich ścian
-liczba wszystkich krawędzi 16

trzydziestokątny
-liczba wszystkich ścian 31
-liczba wszystkich krawędzi 60
stókątny
-liczba wszystkich ścian 101
-liczba wszystkich krawędzi 200
1 5 1
2009-12-07T19:06:40+01:00
A) Czy ostrosłup może mieć 9 krawędzi? nie
B)Czy ostrosłup może mieć 100 krawędzi? tak
C)Czy ostrosłup może mieć 9 ścian ? tak
D)Czy ostrosłup może mieć 100 ścian? tak

Rodzaj ostrosłupa:

trójkątny
-liczba wszystkich ścian 4
-liczba wszystkich krawędzi 6

czworokątny
-liczba wszystkich ścian 5
-liczba wszystkich krawędzi 8

pięciokątny
-liczba wszystkich ścian 6
-liczba wszystkich krawędzi 10

osmiokątny
-liczba wszystkich ścian
-liczba wszystkich krawędzi 16

trzydziestokątny
-liczba wszystkich ścian 31
-liczba wszystkich krawędzi 60
stókątny
-liczba wszystkich ścian 101
-liczba wszystkich krawędzi 200
2 3 2