Odpowiedzi

2009-12-07T17:23:03+01:00
Nie mamy żadnych ograniczeń co do dziedziny, więc dziedziną jest zbiór liczb rzeczywistych
D= R

f(x)=(2x-3)(x+1)
jest to tzw. iloczynowa postać funkcji, więc pokazuje nam od razu miejsca zerowe
Funkcja jest kwadratowa i ma 2 miejsca zerowe
z pierwszego nawiasu:
x = ³/₂
z drugiego nawiasu:
x = -1
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:25:45+01:00
F(x)=(2x-3)(x+1)
_________
4x2-9

Dziedzina funkcji:
4x2-9 =(przekroślone) 0
(2x+3) = (przekroślone) 0 ^ 2x-3(przekroślone) 0
x =(przekroślone) - 3/2 ^ x=3/2

Df = R\{- 3/2 ; 3/2 }
miejsce zerowe:

Df = R\{- 3/2 ; 3/2 }

f(x)=0<=> (2x-3)(x+1) = 0
_________
4x2-9

(2x-3)(x+1) = 0

2x - 3 = 0 ^ x+1 = 0
x = 3/2 ^ x = -1
x nie należy do Df

Jest 1 miejsce zerowe


PS KOLEGA WYŻEJ ŹLE ROZWIĄZAŁ DZIEDZINĘ, PONIEWAŻ JEST 4x2-9, A NIE 4x2+9!!
Ja dobrze rozwiązałam całe zadanie
Wiem, bo miałam to dziś na sprawdzianie
1 5 1