Odpowiedzi

2009-12-07T17:32:44+01:00
A)
h=12√3
h=(a√3)÷2
a=2h÷√3
a=2*12√3÷√3
a=24
P=a²√3÷4
P=24²√3 ÷4
P=576√3÷4
P=144√3 j²
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-07T17:34:10+01:00
A)
a - bok trójkąta
h - wysokość
O - obwód
h=½*a√3
a=2h/√3
a=2*12*√3/√3
a=24
O=3a
O=72
b)
h=a-1
a=2h/√3
a=2(a-1)/√3
a=(2a-2)/√3
a√3-2a=-2
2a-a√3=2
a(2-√3)=2
a=2/(2-√3)
co wynosi w przybliżeniu 7,5
2009-12-07T17:35:25+01:00
H - wysokość trójkąta równobocznego = a√3 dzielone przez 2
a√3/2 = 12√3
a√3 = 24√3
a = 24√3 podzielić przez √3 = 24
obwód = 3 razy 24 = 72
b
h = a√3dzielone przez 2 - 1 = a(bok trójkąta)
a√3 - 2 = 2a
a√3 - a = 2
a(√3 - 1) = 2
a = 2 dzielone przez √3 - 1 usuwamy niewymierność z mianownika mnożąc licznik i mianownik przez √3 + 1
a = √3 + 1