1] oblicz pole trójkata równobocznego o bokun długości 12 cm .


2] oblicz pole trójkąta równoramiennego ktorego podstawa ma długość 10 cm a ramię 13cm,


3] oblicz pole i obwód trójkata prostokątnego o przyprostokątnych 6 cm i 8 cm .


proszęę by ktoś rozwiązał te wszytskie zadanka nie same wyniki!!!!!!!! dokładne rozwiązanie ;* dlatego daje az tyle pkt.

3

Odpowiedzi

2009-12-07T17:39:47+01:00
At2
p=a*h\2
p=10*13\2
p=65
Ps.pamiętaj żeby 10 skrucić przez 2 i wyjdzie ci 5 a dalej robisz 5*13=65
więcej nie umiem:)
at1
a w tym zadaniu pierwszym przypadkiem nie masz podanego pola???? bo na moje to tego wyliczyć nie idzie :)
Pozdrawiam:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:42:09+01:00
1)
P=a²√3 /4
P=144√3 / 4
P=36√3 cm²

2)
P=(1/2 * 10 * 13)
P=5*13
P=65cm²

3)
36+64=c²
c=√100
c=10

O=6+8+10
O=24 cm

P= 1/2*6*8 / 2
P= 3*4
P= 12cm²
2009-12-07T17:50:58+01:00
1. Pole liczymy: a²√3/4, więc:

12 cm²√3/4 = 144√3/4 = 36√3
JCT. odp:
2. P = 60 cm2
3. P = 24 cm2, O = 24 cm2
---
Reszta w załączniku :)
PS> Daj e-mail, to Ci wyślę na e-mail załącznik. Pisz na PV, bo tutaj mi się coś nie chce wgrać ;/
---

Liczę na status najlepszego rozwiązania. Pozdrawiam! ;)