1.a)Jeden z kątów przyleglych ,ma o 30 stopni więcej od drugiego.Oblicz miary tych kątów
b)Jeden z katów przyleglych ma trzy razy wiekszą miare od drugiego
oblicz miarę kątów
2.Podaj jaki kąt tworzą duża i mała wskazówka o godzinie
c)10.30
d)6.00
I jeszcze jak by ktos miał podręcznik do matematyki 1 gimnazjum to zadanie 12 ptp.c)d) nie napisąłam go bo to z obrazkiem
prosze dawajcie szczegółowe obliczania a nie same odpowiedzi.Z góre dex

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:45:53+01:00
180 stopni - 30 stopni = 150 stopni
150 stopni / 2 = 75 stopni
wiec 75+30 = 105
Miary kątów wynoszą 105 i75

180stopni podzielic przez 4 = 45
wiec 180 - 45 = 135 stopni

katy wynosza 135 i 45

c) 45 stopni
d) myśle że 180

2009-12-07T17:49:42+01:00
1)
a)
180°-30°=150°
150°/2=75°
75°+30°=105°
105° i 75°
b)
180°/4=45°
45°*3=135°
135° i 45°

2)
c)
10:30
90°+90°/3=90°+30°=120°
d)
6:00
360°/2=180°

12)
a)
α=128
b)
α=180-38=142
c)
α=78
d)
180-55=135
e)
180-45=135
f)
180-130=50

tylko pozaznaczaj na rysunkach kąty!!!