Kierując się zasadami ortografii, wstaw wielkie lub małe litery. Uzasadnij dlaczego napisałeś to dużą lub małą literą.

(W,w)_ielka (O,o)_rkiestra (Ś,ś)_wiątecznej (P,p)_omocy
(J,j)_ęzyk (F,f)_rancuski
kawiarnia (R,r)_óżana
kultura (E,e)_uropejska
(P,p)_ółwysep (H,h)_elski
(G,g)_óry (S,s)_owie
(T,t)_eatr (W,w)_ielki
(K,k)_rakowski (T,t)_eatr

Proszę o szybką odpowiedź!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:48:26+01:00
W,O, Ś, P. wszystko z duzej poniewaz jest to akcja charytatywna..
j,f poniewaz francuski to przymiotnik, a jezyk to nie jest zadna nazwa własna.
r poniewaz jest to przymiotnik
e. bo jest to przymiotnik
P , H poniewaz nazwy krain geograficznych, rzek, jezuot itp. piszemy z dużych liter..
G, S - to co poprzednio nazwy karain piszemy z duzej litery

T.W.- nazwa organizacji
k, t -przymiotnik, nazwa zwyczajna..
77 4 77
2009-12-07T17:48:15+01:00
WOŚP- NAZWA WŁASNA
j,f
k, R pospolity rzeczownik i nazwa kawiarni
e przymiotnik
P,H NAZWA GEOGRAFICZNA
G,S NAZWA GEOGRAFICZNA
T,W NAZWA WŁASNA
k,t przymiotnik i pospolity rzeczownik
36 4 36
2009-12-07T17:50:57+01:00
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy - nazwa własna
język francuski - nie jest to nazwa miasta
kawiarnia Różana - pewnie jest to nazwa kawiarni (nazwa własna)
kultura europejska (przymiotniki pisze się z małej)
Półwysep Helski - nazwa własna
Góry Sowie - nazwa własna
Teatr Wielki - nazwa własna
krakowski teatr - nie wiemy o jakim konkretnie jest mowa, nie jet to nazwa własna,
49 4 49