Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:50:27+01:00
Sens zasady był taki, że zwyczajni ludzie nie mieli nic do gadania. Kto był królem, ten ustanawiał taką religię jaką chciał. Nie była to zasada mądra i sprawiedliwa, ponieważ władcy często się zmieniali,więc mogło to doprowadzić do zamieszek na tle religijnym oraz mogło to być profanacją dla pojęcia wiary dla innych "stałych" wyznawców danej religii.
2 4 2
2009-12-07T17:51:48+01:00
Nie pamiętam dokładnie kto wprowadził tą zasade ale chodziło w niej o to że Król, który władał danym kraje narzucał swoim poddanym religie, którą wszyscy musieli wyznawaĆ. Uważam, że ta zasada nie była sprawiedliwa, ponieważ nie wolno narzucaĆ komuś religii, bo może jakiś człowiek nie jest tego wyznania i akurat nie che wyznawac tej religii. Podzielam słowa które wypowiedział król Zygmunt August "nie jestem panem waszych uczuĆ" chodziło w niej o to że to nie on wyznaczał religie lecz każdy poddany wyznawał tą religię w którą wierzył ;]