1.Wypisz środki stylistyczne występujące w wierszu "Na zdrowie"
(epitety,układ rymów,porównania,przenośnie,związki frazeologiczne,

"Na zdrowie"

Ślachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.
Tam człowiek prawie
Widzi na jawie
I sam to powie,
Że nic nad zdrowie
Ani lepszego,
Ani droższego;
Bo dobre mienie,
Perły, kamienie,
Także wiek młody
I dar urody,
Mieśca wysokie,
Władze szerokie
Dobre są, ale -
Gdy zdrowie w cale.
Gdzie nie masz siły,
I świat niemiły.
Klinocie drogi,
Mój dom ubogi
Oddany tobie
Ulubuj sobie!

3

Odpowiedzi

2009-12-07T17:49:45+01:00
Szlachetne zdrowie , dobre mienie , wiek młody , miejsce wysokie , władze szerokie .


MIAŁAM TO NA SPRAWDZIANIE TEN SAM WIERSZ :) .
7 4 7
2009-12-07T17:49:35+01:00
Znam ten wiersz na pamięć xD nie chce mi się rozwiązywac...ale możesz mi dac najlepszą to sie napewno odwdzięczę ;]]
Natuś 112 ale ty wypisałaś tylko epitety ;/ a to mialy byc i związki frazeloogiczne i układ rymów !
17 1 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:52:23+01:00
Epitet :
- dobre mienie
- wiek młody
- szlachetne zdrowie

układ rymów :

- zdrowie-dowie
-smakujesz-zepsujesz
-prawie-jawie
-powie-zdrowie
-lepszego-droższego
-mienie-kamienie

6 3 6