Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T17:59:10+01:00
Bo kiedyś jak były duże fale to piasek się osadzał i tworzył wydmy
1 1 1
2009-12-07T18:01:05+01:00

Wydmy są formą rzeźby powszechną dla obszarów pustyń piaszczystych, występują też jednak w klimacie umiarkowanym wilgotnym, gdzie nie mają charakteru wydm wędrujących, lecz są utrwalone przez roślinność.

Ze względu na miejsce występowania wyróżnia się wydmy: pustynne, nadmorskie (zbudowane z piasków usypanych przez fale morskie) oraz śródlądowe (usypane z piasków sandrowych, terasowych i in.).

3 5 3