Odpowiedzi

2009-12-07T18:02:11+01:00
Psałterz Czesława Miłosza - jedyny poetycki przekład psałterza z oryginału. Przypowieść przekazuje nam głównie to, że nawet największy grzesznik.To właśnie w trakcie dzieciństwa jest czas na naukę i książki - Człowiek "poczciwy" nie obawia się śmierci, ponieważ nie ma ku temu powodów.

Liczę na najlepszą ;)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:02:39+01:00
Miłosz zatytułował swój wiersz przypowieść. Przypowieść to alegoryczne opowiadanie, które ma nas czegoś nauczyć. A właśnie czego uczy nas wiersz "przypowieść o maku"? Nigdy nie możemy być pewni, czy nie istnieją jakieś inne światy poza naszym. Ziemia jest we Wszechświecie jak malutkie ziarenko maku, a my, czyli jej mieszkańcy nawet tego sobie nie uświadamiamy. Czesław Miłosz stara się też zwrócić uwagę, że jesteśmy zadufani w sobie i pyszni. Nie przychodzi nam do głowy, że mogą istnieć światy inne niż nasz. W strofie drugiej poeta mówi, że domki stoją na różnych ziarenkach i na każdej tylko jeden. Czesław Miłosz sugeruje, że ludzie nie kontaktują się ze sobą. Każdy zamyka się w swoim własnym świecie i nie rozumie innych ani też nie chce wyciągnąć do bliźniego ręki.
(chcę naj:))
9 5 9