Odpowiedzi

2009-12-07T18:07:16+01:00
Fotosynteza przebiega przy udziale dwutlenku węgla i energii słonecznej
2009-12-07T18:08:15+01:00
Fotosynteza zachodzi tylko gdy np. roślina dostaje światło, bo dzięki temu jej chloroplasty są ciągle zielone.Musi tak być, bo inaczej rośliny były by ciągle uschłe:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:16:55+01:00
Zadaniem fotosyntezy jest przede wszystkim wyprodukowanie z wody i dwutlenku węgla jak najwięcej związków organicznych.
Fotosynteza zachodzi w :
*tylakoidach i ciałkach chormatoforowych
*chloroplastach
*bakterioplastach
Fotosynteza przebiega w dwóch fazach, a mianowicie :
*fazie jasnej - świetlnej - [miejsce zachodzenia : grana chlorplastów]
*fazie ciemnej - niezależnej od światła - [miejsce zachodzenia : stroma chloroplastów]