Odpowiedzi

2009-12-07T18:12:46+01:00
Dwutlenek węgla jest gazem bezbarwnym, bezwonnym o lekko kwaśnym smaku. Daje się łatwo skraplać, gdyż jego temperatura krytyczna wynosi +31°C. Skroplony jest cieczą bezbarwną, która parując na powietrzu szybko krzepnie.


*jest jednym z głównych surowców w fabrykach sody amoniakalnej
*jest surowcem pomocniczym w cukrowniach
*wywołuje twardnienie zaprawy wapiennej
*czynnik chłodniczy w obiegach nadkrytycznych
*małe dodatkowe ilości dwutlenku węgla powodują wzrost tempa rozwoju roślin
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:15:22+01:00
Witam!
Dwutlenek węgla jest produktem spalania i oddychania. Jest wykorzystywany przez rośliny w procesie fotosyntezy. Tworzy się przy utlenianiu i fermentacji substancji organicznych. Występuje w cukrowniach, gorzelniach, wytwórniach win, kopalniach, silosach zbożowych, browarach i studzienkach kanalizacyjnych. W nie wielkich ilościach CO2 nie jest szkodliwy ale w większych powoduje powstawanie hiperkapni , a co za tym idzie kwasicy oddechowej. Bardzo często dochodzi do zatruć CO2.

Pzdr.