Jeśli w wyrazach występuje cząstka -róż- najczęściej piszemy ją przez -ó- Wyjątkami od tej reguły są wyrazy: krużganek, drużyna, drużba, strużka, mrużyć.

Ułóż zdania z wyjątkami podanymi w ramce.

Prosze o odp. Będe wdzięczna.! ;DD

2

Odpowiedzi

2009-12-07T18:14:50+01:00
1 Co to jest krużganek? (Takie zdanie tez może być xD)
2.Moja druzyna wygrała mecz!
3.Na weselu moim drużbą będzie Michał.
4.Z nosa zazwyczaj leje się sróżka krwi.
5.Gdy pada śnieg zawszę mruże oczy.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:15:43+01:00
Krużganek to arkadowy, długi korytarz.

Drużyna siatkarska wraz z rezerwowymi liczy 14 osób.

Ja to mówią: "Służba, nie drużba".

Do pokoju wpadła cieniutka strużka światła.

Gdy pada śnieg nie da się nie mrużyć oczu.

5 4 5