Odpowiedzi

2009-12-07T18:22:52+01:00
1. a) od ciężaru ciała
b) od gęstości cieczy

2. Sól zwiększa gęstość i przez to ciało zostaje wypychnięte na powierzchnię.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:26:35+01:00
1.Siła wyporu zależy od gęstości cieczy, w której ciało jest zanurzone - im większa gęstość, tym większa siła wyporu oraz od ciężaru ciała - im większy ciężar, tym mniejsza siła wyporu.
2. Różnica sił wyporu i grawitacji w przypadku jajka we wodzie na tyle mała, że po zasoleniu tej wody (zwiększeniu gęstości) jajko po prostu pływa.