Odpowiedzi

2009-12-07T18:33:05+01:00
Z kątem dłuższym tworzy kąt 100 stopni, a w krótszym 80

tak mi się zdaje, ale nie jestem pewna...
pzdr :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:32:30+01:00
2009-12-07T18:45:45+01:00
W prostokącie przekątne przecinają się pod kątem 80stopni. Jaki kąt tworzy przekątna prostokąta z krótszym bokiem, a jaki z dłuższym

α=(180°-80°)/2
α=100°/2
α=50° -z krótszym bokiem

β=90°-α
β=90°-50°
β=40° - z dłuższym bokiem