Podczas pobytu nad jeziorem Tomek wypożyczył kajak w wypożyczalni A, a Maciek - W wypożyczalni B.

Wypożyczalnia A
Cena wypożyczenia kajaka: 12 zł i dodatkowo 4 zł za każdą godzinę używania.

Wypożyczalnia B
Cena wypożyczenia kajaka: 15zł i dodatkowo 3 zł za każdą godzinę używania.

a) Na ile godzin chłopcy powinni wypożyczyć kajaki, aby każdy z nich poniósł taki sam koszt?
b) Która z ofert jest korzystniejsza, jeśli chcemy wypożyczyć kajak na 2 godz, a która - jeśli na 5 godz.

2

Odpowiedzi

2009-12-07T18:41:02+01:00
A) na 3 godziny
3*4+12=15+3*3
12+12=15+9
24=24
b) wypożyczalnia a opłaca się bardziej na 2 godziny bo jest tańsza od wyporzyczalni b w skali 2 godzin o 1żl, natomiast wypożyczając kajak na 5 godzin bardziej opłacalna jest wypożyczalnia b gdyż jest tańsza w skali 5 godzin od wypożyczalni a o 2 żł.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:45:25+01:00
A) 12+4=16zl na 3 godziny 24zł-12=12
15+3=18zl na 3 godziny 24zł-9=15
b)12+8=20
15+6=21
12+20=32
15+15=30
na 2 godziny opłaca sie wyporzyczyć A a na 5godz. opłaca sie wyporzyczyć B
1 5 1