Dywan w kształcie prostokąta ma jeden bok o długości 1,7m, a drugi jest o 50cm krótszy. Ozdobne wykończenie 1m brzegu dywanu kosztuje 8zł. Ile złotych należy zapłacić z obszycie wszystkich brzegów dywanu PROSZĘ O DOKŁADNE ROZWIĄZANIE

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:41:27+01:00
Bok a - 1,7m
bok b - a-50cm=170cm-50cm=120cm=1,2m
Obwód= 2*a+2*b=2*120+2*170=580[cm]
1m=8zł
5,8m = 5,8*8=46,6[zł]

Odp. Obszycie wszystkich brzegów dywanu będzie kosztowało 46,6 zł.
2009-12-07T19:14:30+01:00
A = 1,7 m

b = 1,2 m

Obw = 2a + 2b

Obw = 2 razy 1,7 m + 2 razy 1,2 m

Obw = 3,4 m + 2,4 m

Obw = 5,8 m

5,8 m razy 8 zł = 46,4 zł

Odp. Za obszycie trzeba zapłacić 46,4 zł.
1 5 1